COVID-19 : eCampusOntario a regroupé des ressources pour soutenir la transition aux cours à distance. Visitez la page

Plan Croissance de Pressbooks : eCampusOntario offre l’accès illimité à Pressbooks 05.06.2020

En raison de la récente transition vers la prestation de services à distance, la demande pour des ressources pédagogiques numériques, ouvertes et évolutives est très forte. eCampusOntario collabore avec Pressbooks

Pressbooks Growth Plan: Unlimited Pressbooks access now available through eCampusOntario 05.06.2020

 With the recent pivot to remote delivery, open, adaptable, digital curricular resources are in high demand. eCampusOntario is working with Pressbooks to provide unlimited access to the Ontario PressbooksEDU network

Vous voulez voir une démonstration et étudier certaines des dernières technologies de l’éducation? 26.05.2020

eCampusOntario recherche des éducateurs de niveau postsecondaire pour faire partie de son groupe d’examen des technologies de l’éducation, qui teste et étudie différents types de technologies de l’éducation. Les éducateurs

Want to demo and review some of the latest educational technology? 26.05.2020

eCampusOntario is seeking postsecondary educators to be part of its EdTech Review Group, which tests and reviews different types of educational technologies. Educators who sign up will receive ongoing opportunities

Students and educators join forces to brainstorm technology-enabled solutions for Ontario higher education 24.04.2020

By Emily Carlisle-JohnstonDigital Program Lead and Chris FernlundLead, Student Supports You might recall eCampusOntario’s Educational Technologies Sandbox for the opportunities it has presented to explore emerging technologies in the classroom.

Étudiants et éducateurs unissent leurs forces pour trouver des solutions technologiques pour l’enseignement supérieur en Ontario 24.04.2020

Par Emily Carlisle-JohnstonResponsable des programmes numérique et Chris FernlundResponsable, Services aux étudiants Peut-être vous souvenez-vous du groupe de réflexion sur les technologies de l’éducation du eCampusOntario à cause des possibilités

Qu’attendent les étudiants d’un outil d’analyse de l’apprentissage ? 28.02.2020

Le mois dernier, les étudiants et le corps professoral ont participé à une phase clé de l’initiative d’analyse de l’apprentissage continu d’eCampusOntario, une réunion éclair conçue pour recueillir les points

What do students want in a learning analytics tool? 28.02.2020

Last month, students and faculty took part in a key phase of eCampusOntario’s ongoing learning analytics initiative: a sprint designed to gather student insight and understand student learning experiences. eCampusOntario’s

Un wiki au service de la rédaction bilingue de textes portant sur la technologie 31.07.2019

Dans le cadre de son engagement continu à soutenir l’innovation en matière d’enseignement en langue française, eCampusOntario a créé sur son site web une section comportant un lexique bilingue anglais-français

Wiki promotes bilingual writing for technology-enabled topics 31.07.2019

As part of its ongoing commitment to supporting innovative French-language education, eCampusOntario has created a shared French/English glossary and translation site dedicated to translating English words and phrases about open and technology-enabled learning into French. 

Retour sur le Forum 2019 sur les écussons de compétences en Ontario 01.04.2019

Le Forum sur les écussons de compétences a eu lieu à nouveau le 1er mars. Au total, 110 participants ont eu la chance de comprendre les avantages des écussons de compétences, un

Ontario Open Badge Forum 2019 round-up 01.04.2019

The Ontario Open Badge Forum made its return on March 1, giving 110 participants the chance to understand the benefits of Open Badges, an alternative tool for recognizing skills and credentials. Through a series of lively

Jackie Pichette and Lena Patterson — Learning with Lynda(.com) 13.02.2018

Educators around the world are being called on to pull up their socks and save the economy: to “bridge,” “plug” or “prevent” the skills gap by equipping students with the

Jackie Pichette et Lena Patterson — Site d’apprentissage Lynda.com 13.02.2018

Les éducateurs du monde entier sont appelés à retrousser leurs manches pour venir à la rescousse de l’économie en « jetant un pont », « comblant » ou « prévenant » les lacunes dans les compétences

Envisioning the future of skills recognition at the Ontario Open Badges Forum 02.12.2017

On November 22nd, eCampusOntario presented the Ontario Open Badges Forum led by Don Presant, President of CanCred.ca. Over 120 attendees from industry, government, education (K-12, post-secondary) and nonprofit came together

eCampusOntario launches EdTech Sandbox 03.10.2017

In June 2017, eCampusOntario announced an Expression of Interest inviting member institutions to participate in an EdTech Sandbox. The eCampusOntario Sandbox provides institutions with an opportunity to explore a new

Lynda.com, pour que chaque étudiant, instructeur et employé en profite 02.10.2017

eCampusOntario travaille au nom du Gouvernement de l’Ontario afin de négocier une offre à l’échelle provinciale avec Lynda.com pour chaque étudiant, instructeur et membre du personnel des collèges et universités

Lynda.com to benefit every student, instructor and staff 02.10.2017

eCampusOntario works on behalf of the Government of Ontario to negotiate a province-wide Lynda.com deal for every student, instructor and staff member of Ontario Colleges and Universities. eCampusOntario is pleased

Introducing the Educational Technologies Sandbox 14.08.2017

Supporting the growth and expansion of online and technology-enabled learning and teaching is a central mandate at eCampusOntario. The eCampusOntario Sandbox is meant to provide learners and educators in Ontario