COVID-19 : eCampusOntario a regroupé des ressources pour soutenir la transition aux cours à distance. Visitez la page

New role for David Porter at Humber in 2020 25.11.2019

Following three years as CEO of eCampusOntario, David Porter announces that he has accepted a position at The Humber Institute of Technology and Advanced Learning, commonly known as Humber College,

Un nouveau rôle attend David Porter à Humber en 2020 25.11.2019

Après trois ans à la tête d’eCampusOntario, David Porter a annoncé qu’il acceptait un poste à « The Humber Institute of Technology and Advanced Learning », mieux connu sous le nom de

David Porter, CEO, awarded honorary doctorate for work in post-secondary innovation 31.10.2019

Citing a lifetime of dedication to championing innovation in the Canadian post-secondary sector, British Columbia’s Kwantlen Polytechnic University (KPU) awarded eCampusOntario’s CEO David Porter an Honorary Doctor of Laws last

David Porter, président-directeur général, reçoit un doctorat honorifique pour ses travaux dans le domaine de l’innovation postsecondaire 31.10.2019

Citant le dévouement de toute une vie à la promotion de l’innovation dans le secteur canadien de l’enseignement postsecondaire au Canada, la Kwantlen Polytechnic University (KPU) de la Colombie-Britannique a

Entrevue : Comment la technologie peut-elle renforcer la confiance à l’égard de l’enseignement supérieur? 03.06.2019

Photo par rawpixel.com de Pexels Un livre blanc rédigé par William Gage, vice-recteur adjoint à l’enseignement et à l’apprentissage à l’Université York, et Michelle Sengara, titulaire d’un doctorat, met en lumière le rôle de la

Interview: How technology can help strengthen trust in higher education 03.06.2019

Photo by rawpixel.com from Pexels A white paper written by William Gage, Associate Vice-President Teaching and Learning at York University, and Michelle Sengara, PhD, sheds light on the role of technology in

Open Education Week, édition 2019 08.02.2019

La Semaine de l’enseignement libre (Open Education Week) est une célébration mondiale du mouvement de l’éducation ouverte. Initiative du Open Education Consortium – un réseau mondial d’établissements et d’organisations d’enseignement

5 things Alan Davis wants you to know about open learning 10.01.2019

Last month, eCampusOntario sat down with Alan Davis, President and Vice-Chancellor of Kwantlen Polytechnic University from Surrey, British Columbia. Under Davis’s leadership, Kwantlen has grown its influence in open education,

Cinq choses qu’Alan Davis veut que vous sachiez au sujet de l’apprentissage ouvert 08.01.2019

Le mois dernier, eCampusOntario a rencontré Alan Davis, recteur et vice-chancelier de l’Université polytechnique Kwantlen de Surrey (Colombie-Britannique). Sous la direction de Davis, Kwantlen s’est imposée de plus en plus

Learning by doing is still the best way to go 02.10.2018

Photo by Mimi Thian on Unsplash. Last year at eCampusOntario we launched our program for professional learning. We called it Ontario Extend. Ontario Extend (Extend) has six core modules.The modules are

Apprendre par la pratique demeure la meilleure façon de faire 02.10.2018

Photo de Mimi Thian sur Unsplash. L’an dernier, à eCampusOntario, nous avons lancé notre programme d’apprentissage professionnel, que nous avons baptisé Ontario Extend. Ce programme (Extend) compte six modules de

Getting a running start for 2018-19 05.09.2018

Photo by Mimi Thian on Unsplash. As I look ahead to the 2018-19 academic year, I see an exciting trajectory emerging for Ontario college and university students. On top of

Handle with Care: Festival of Learning Recap 02.07.2018

Late May is a good time of year to go West. The rhododendrons are in full bloom and the Pacific is warm enough to swim. We packed it all in

A Message from our CEO: Strategic Planning 2018-2021 06.03.2018

On March 31, 2018, eCampusOntario is starting its next chapter.  Since January 2017, eCampusOntario and its Board of Directors have been engaged in a strategic planning process, supported by research,

La Prise : Numéro 7, Édition du Nouvel An 04.01.2018

Que se passe-t-il cette semaine dans le domaine de l’apprentissage assisté par la technologie? Rapport des Rangers Intrépide. Costaud. Vigoureux. Ce sont tous des adjectifs que vous ne voudriez pas

The Catch: Issue #7, New Year’s Edition 04.01.2018

What’s happening this week in technology-enabled learning? Ranger Report Intrepid. Sturdy. Stalwart. These are all adjectives that you would not want to use in a mad-lib about the Ontario Open

Open Education: Redefining “Opening your Textbook” 02.01.2018

Overview The need: To increase the range of affordable and engaging texts for Canadian post-secondary students. The solution: The Open Access textbook system. The benefit: The significant reduction of student textbook costs and

Extending our skills and knowledge for technology-enabled learning: why, still, yet again… 13.10.2017

Heeding the words of Alvin Toffler, author of Future Shock, that: “The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot